Microsoft Outlook Tidak Akan Terbuka? 10 Cara untuk Memperbaiki

Microsoft Outlook Tidak Akan Terbuka? 10 Cara untuk Memperbaiki

Microsoft Outlook Tidak Akan Terbuka? 10 Cara untuk Memperbaiki.

 Microsoft Outlook Tidak Akan Terbuka? 10 Cara untuk Memperbaiki



Outlook adalah klien email berfitur lengkap, andal, dan andal dari Microsoft. Namun, ada kalanya Anda mungkin mengalami masalah dengan Outlook yang tidak dapat dimuat atau dibuka, yang dapat membingungkan dan membuat frustrasi.


Dalam panduan ini, kami akan menunjukkan kepada Anda beberapa solusi pemecahan masalah yang sederhana dan lebih canggih yang dapat membantu Anda membuat Outlook dicadangkan dan berjalan dengan cepat.

Daftar isi


Mengapa Outlook Tidak Akan Terbuka


Ada beberapa alasan mengapa Outlook mungkin tidak dimuat atau berfungsi dengan benar. Alasan ini termasuk:

  * Masalah dengan layanan Outlook

  * Masalah konektivitas internet

  * Bug di aplikasi, yang membutuhkan pembaruan

  * Masalah dengan pembaruan aplikasi

  * Add-in usang atau rusak

  * File PST Outlook rusak atau rusak

  * Profil yang rusak

  * Masalah dengan panel navigasi


Cara Memperbaiki Saat Outlook Tidak Dapat Dibuka


Apa pun alasan Outlook tidak terbuka di perangkat Anda, ada beberapa langkah pemecahan masalah sederhana dan lanjutan yang dapat Anda gunakan untuk memperbaiki masalah Outlook. Setelah setiap langkah, coba buka Outlook dan periksa apakah itu berfungsi lagi.


1. Perbaikan Cepat


  * Periksa koneksi internet Anda. Jika koneksi berfungsi tetapi Anda tidak dapat membuka Outlook, browser, atau aplikasi lain, lihat panduan kami tentang apa yang harus dilakukan ketika Anda dapat terhubung ke router nirkabel tetapi tidak ke internet. Cari tahu juga cara memperbaiki koneksi internet yang terputus-putus di Windows 10 atau menghubungkan komputer Anda ke hotspot seluler saat router Anda tidak berfungsi.

  * Unduh dan instal Alat Asisten Dukungan dan Pemulihan Otomatis (SaRA). Alat ini menjalankan tes untuk mengidentifikasi masalah dan menawarkan perbaikan terbaik. Ini berfungsi di Microsoft 365, Office, atau Outlook berbasis cloud di komputer Anda.

* Periksa pembaruan di komputer Anda. Anda juga dapat mempertimbangkan pemecahan masalah jika Windows tidak menginstal pembaruan.


  * Periksa apakah Outlook berfungsi di perangkat lain.

  * Buat akun pengguna lain di perangkat Anda dan periksa apakah itu membantu.

  * Pastikan Outlook dapat mengakses kalender Anda, dan periksa apakah informasi tanggal/waktu dan negara/wilayah perangkat Anda sudah benar.

  * Pastikan Anda menggunakan pengaturan server yang benar yang telah disediakan oleh administrator TI atau ISP Anda. Konfigurasikan Outlook menggunakan akun POP3 atau IMAP, bukan akun Exchange.

  * Jika Outlook terus mogok di perangkat Android atau iOS Anda, bersihkan cache browser. Hapus aplikasi Outlook dan instal ulang.


2. Aktifkan Bekerja Offline


Opsi Work Offline memungkinkan Anda mengakses email yang telah Anda simpan sebelum Outlook berhenti bekerja.


Buka Outlook dan periksa status Working Offline di bagian bawah jendela. Jika Anda tidak melihat Work Offline, artinya fitur tersebut dinonaktifkan.


Untuk mengaktifkan Bekerja Offline di PC Windows Anda, pilih Kirim/Terima > Bekerja Offline.


Untuk Mac, pilih Outlook di bilah menu, lalu pilih Bekerja Offline.


3. Perbarui Outlook


Secara default, Outlook menginstal pembaruan secara otomatis, tetapi Anda dapat mengaktifkan atau menonaktifkan pembaruan ini secara manual melalui pengaturan Akun Office Anda. Anda juga dapat memeriksa pembaruan yang tersedia dan menginstal yang terbaru di perangkat Anda.

 1. Untuk mengaktifkan pembaruan otomatis untuk Outlook, pilih File > Akun Office.


 2. Pilih Opsi Pembaruan lalu pilih Aktifkan pembaruan di menu tarik-turun.


 3. Untuk memeriksa dan menerapkan pembaruan secara manual ke Outlook, pilih File, lalu pilih Akun Office di panel navigasi.

 4. Pilih Opsi Pembaruan > Perbarui Sekarang.


 5. Untuk memperbarui Outlook di Mac Anda, pilih Bantuan dari bilah menu, lalu pilih Periksa pembaruan.

 6. Select Update to download and install any pending updates.


Note: For older Outlook versions that don’t have the Office Account option, select File > Help > Check for Updates and install the update.


4. Check Outlook Mail Server Settings


Check your mail server settings to be sure nothing has changed that would affect how Outlook works.

 1. Select File > Account Settings > Account Settings.


 2. Next, select your email and then select Change.


Note: If you use Gmail, Yahoo, iCloud, work-provided email address, custom domain email address, Outlook.com or email addresses that end with @live.com, @msn.com or @hotmail .com, you can’t edit the settings directly. In such cases, Windows manages these settings for you so you can skip this step.


5. Start Outlook in Safe Mode


Safe Mode helps you start Outlook without add-ins, which could be in conflict with the app. This way, you can tell whether the add-in is the cause of the problem or not.

 1. Select Start > Run, type Outlook /safe, and then select OK.


 2. Accept the default Outlook setting in the Choose Profile dialog box and then select OK.


 3. Enter your password if prompted and then select Accept. You’ll see the Safe Mode label next to your email address when Outlook is in Safe Mode.


If Outlook works when in Safe Mode, disable all your add-ins and then restart the app.

 4. To disable add-ins in Outlook, select File > Options > Add-ins.


 5. Check whether the Manage box at the bottom of the View and Manage Office Add-ins shows COM Add-ins.


 6. Select Go.


 7. If the COM Add-ins listing opens, take a screenshot of the property sheet and save the image or record each selected add-in listed under Available Add-ins. Once this is done, clear all the selected check boxes and then select OK.


 8. Select File > Exit, right-click Start > Run, type Outlook in the box and press Enter.

 9. Next, select File > Options > Add-ins.


Re-enable the add-in you want by selecting the box next to it and repeat this step until you have re-enabled all the original add-ins and found the source of the error.


Sometimes the error could be caused by more than one add-in.


6. Create a New Profile


Your Outlook profile contains your Outlook settings. If the profile is corrupted, you can create a new profile and make it the default profile used when Outlook starts.

 1. In Windows, select Start > Control Panel, search for Mail and select it.


 2. Select Show Profiles.


 3. Select Add in the Mail Setup – Outlook dialog box.


 4. Type the name you want to use for the new profile in the Profile Name box.


 5. In the Add Account Wizard, fill in Your Name, Email address and Password under Email Account on the Auto Account Setup page.


 6. Select Finish and you’ll find your new profile’s name added in the Mail dialog box under the General tab.

 7. Next, select Prompt for a profile to be used under When starting Microsoft Outlook, use this profile and then select OK.

 8. Restart Outlook and select the new profile name you created in the drop-down list in the Choose Profile dialog box. Select OK and check if Outlook starts normally with the new profile name.


Note: Back up your data files before removing your old profile because selecting Remove means all your offline cached content will be deleted.


7. Repair Outlook Data Files


Occasionally, some of the data (PST) files Outlook stores may become corrupted. You can use the scanpst.exe (Inbox Repair Tool) to scan your data files and repair errors.


See our in-depth guides on what to do when Outlook can’t access data files and how to repair an Outlook PST file that’s damaged or corrupted.


8. Remove Navigation Pane Customizations


The navigation pane displays your folder list and icons to move. You can run the /resetnavpane command to remove all customizations to the navigation pane and check whether Outlook still won’t open.


Close Outlook, select Start > Run, and type Outlook.exe /resetnavpane. Select OK.


9. Check if Outlook is Running in Compatibility Mode


Compatibility mode makes it easier for you to run programs on older operating systems.


If Outlook is running in compatibility mode, disable it and check whether it works properly again.


Note: This step applies to Outlook 2010 and 2013 versions; Outlook 2016 doesn’t have the Compatibility tab.

 1. Find the Outlook.exe file on your computer by going to C:\Program Files\Microsoft Office\Office 14\ or C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office 14\ on Outlook 2010 or C:\Program Files\Microsoft Office\Office 15\ or C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office 15\ for Outlook 2013.

 2. Right-click the file and select Properties > Compatibility tab.


 3. Uncheck any boxes that are checked on the Compatibility tab and then select Apply > OK. Restart Outlook and see if Outlook opens normally again.


10. Rebuild the Outlook Database (Mac)


If you’re using Outlook on a Mac and the app won’t open, rebuild the Outlook database using the Microsoft Database Utility to fix the problem. Before rebuilding the database, check whether the problem is caused by a fragmented or damaged hard disk and then run the Apple Disk Utility to diagnose and repair hard disk problems.


Note: You can’t manually repair or rebuild a database in Outlook 2016 for Mac. The application does this automatically for you.


Before rebuilding the Outlook database, make sure you have at least 20MB of free disk space, which is needed to rebuild or compact the database.

 1. Open Outlook and select Outlook > Turn Off Office Reminders.


 2. Quit all Microsoft Office apps including Outlook and quit Messenger for Mac.

 3. Close Outlook, hold down Option key and select the Outlook icon in the Dock to open the Microsoft Database Utility.

 4. Select the identity of the database you want to rebuild and then select Rebuild.


Note: Before the Database Utility rebuilds a database, it will create a backup copy of the database with the date and time the backup was created. You can find this backup in the /Users/ username/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/ folder.

 5. Restart Outlook once the database rebuilding process is completed.


Get Outlook Up and Running Again


We hope this guide has helped you open Outlook again to access your mail and other documents. If you’re experiencing syncing issues in Outlook, our Outlook App Not Syncing guide will help you with that.


Share with us what worked for you by leaving a comment below.



Sekian artikel tentang Microsoft Outlook Tidak Akan Terbuka? 10 Cara untuk Memperbaiki. Baca juga artikel mengenai Microsoft Store Tidak Mengunduh Aplikasi? 11 Cara Memperbaiki yang mungkin perlu Sobat ketahui.

Lebih baru Lebih lama